Google Profiles – Et godt billede af dig

Google Profiles er ikke et nyt fænomen, men dog stadigt interessant – til trods for at det ikke noget vi har set bliver brugt meget. Interessen er steget efter en redesignfase som ydelsen har været igennem og ikke mindst i takt med mængden af produkter og ydelser Google tilbyder til din Googlekonto. Disse kan nemlig kobles på din profile, og dem der søger efter dig, kan nemt og overskueligt både se dine interesser, dit arbejde, din skolegang, hvor du har boet etc. men det er ligeledes muligt at følge med i dine aktiviteter på øvrige Google produkter såsom Google Buzz og det helt nye Google +1. Det sidste er dog pt. kun på .com.

Udover en let og tilgængelig tilgang til dig og dine data (Joh, du kan godt lide at være lidt offentlig – ligesom resten af verdens befolkning med en Twitter og Facebook profil), så er der gode deeplinks at hente på sin profil til ens blog eller arbejdsplads. Det giver selvfølgelig en god brugeroplevelse, men ligeledes lidt SEO værdi til opbygningen af de givne hjemmesider.

Giver det så god mening, at oprette en profil til ens arbejdsplads f.eks. eller kunder? Nej, det synes jeg ikke. For din arbejdsplads er ikke gift og har børn, din arbejdsplads har ikke gået i skole etc. Derved vil sådanne oprettelser være ren linkbuilding spam – hvilket vil være med til at ødelægge internettet. Så brug Google Profiles, men gør det med omtanke og respekt for det Internet vi alle bruger til dagligt.

Se i øvrigt min Google Profile

About Jackie Frandsen

Jackie Junker Frandsen Palsgreen, i slutningen af 30'erne, bor i provinsien sammen med min kone og søn. Har siden 1999 arbejdet med digitalmarkedsføring, og siden 2004 med search marketing, indenfor primært PPC, SEO og analyse. Jeg er Head of Search i et af verdens største search marketing firmaer iProspect.
This entry was posted in Search Marketing, SEO and tagged , . Bookmark the permalink.

Skriv et svar